hír
Bong Dzsun Ho dél-koreai rendezőnek egy munkanélküli családról forgatott Élősködők című komikus thrillere érdemelte ki szombat este az Alejandro…
továbbmagazin
Túl a fesztivál felén, egy cannes-i veterán és egy elsőfilmes amerikai is magasra tette a mércét saját szekciójában: Ken Loach új drámáján…
továbbhír
Az erkélyen filmezett a mobiljával, Cannes-ban versenyzik most Százados Ábel alkotása. Soha című kisfilmje komoly témát feszeget, az öngyilkosság…
továbbmagazin
1981-ben, a felesége társaságában érkezett meg a cannes-i filmfesztiválra Bacsó Péter, hogy éveken át dobozba zárt filmjét bemutassa a nemzetközi…
továbbmagazin
A fesztivál szervezői évről-évre próbálnak előrelépést tenni, hogy nem, etnikum és bőrszín tekintetében is egyre befogadóbb legyen, nem csak a…
továbbhír
Újabb, magyar vonatkozású film nyert meghívást a 72. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál programjába. Az Un Certain Regard szekcióban lesz látható a…
továbbhír
Az Ahogy eddig mellett egy másik magyar film is ott lesz a francia Riviérán, a Remélem legközelebb sikerül meghalnod :) a Cannes Écrans Juniors nevű…
továbbhír
A fesztivál története során először lesz mexikói a zsűri elnöke, idén a négyszeres Oscar-díjas Alejandro González Iñárritu, a Birdman és A…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié